Sukcesy plastyczne Oliwii i Damiana
Miło nam poinformować, że w wojewódzkim konkursie plastycznym „Światowy Dzień Sztuki ze Śląskim Festiwalem z Martwą Naturą” mamy laureatów. Drugie miejsce należy do Damiana Krawczyszyna z IA LO, a wyróżnienie zdobyła Oliwia Najda z IE LO.
Opiekunką uczniów była pani Danuta Jankowska.
Gratulujemy.
Podsumowanie wymiany polsko-niemieckiej w Gdańsku
#ZSO4_w_Gdańsku
Otrzymaliśmy oficjalne zaświadczenie o udziale naszej szkoły w marcowym projekcie wymiany polsko-niemieckiej. Mogliśmy ją zorganizować dzięki partnerom spotkania.
Byli nimi: Deutsch-Polnisches Jugendwerk - Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży oraz Dom Pojednania i Spotkań im. Św. Maksymiliana Kolbego.
Jeszcze raz dziękujemy za niezwykłe chwile.
Szkolenia z druku 3D dzięki firmie EMT-Systems
Współpraca VII LO z firmą EMT-Systems cały czas kwitnie. W październiku informowaliśmy o szkoleniach z najnowszych technologii, które wówczas odbyło kilka osób z naszej szkoły (Barbara Zub i Szymon Szudarek z klasy IIA). Do ich grona dołączyli Rafał Wiciok z IIA oraz Krzysztof Lustig z IIE, którzy w grudniu z powodzeniem ukończyli kurs „Druk 3D w technologii FDM – szkolenie podstawowe”.
Rafał z certyfikatem ukończenia kursu
Krzysztof z certyfikatem ukończenia kursu
Dziękujemy EMT-Systems za kolejną dawkę wiedzy i umiejętności przekazanych naszym uczniom.
Współpraca z Uniwersytetem Młodzieżowym w Warszawie
Nasza szkoła jakiś czas temu podpisała kolejną umowę partnerską – tym razem z Uniwersytetem Młodzieżowym w Warszawie. Dzięki tej współpracy uczniowie VII LO mogą bezpłatnie brać udział w wykładach online z zakresu prawa, psychologii oraz nauk medycznych. Zajęcia odbywają się w każdy wtorek (prawo), środę (psychologia) i czwartek (nauki medyczne) o 17:30. Wszystkie sesje są archiwizowane i dostępne na kanale Youtube Uniwersytetu Młodzieżowego.
Harmonogram i tematy są dostępne na stronie Uniwersytetu Młodzieżowego.
Zachęcamy do udziału!
Rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim - akcja „Żonkile”
Pan Bóg już chce zgasić świeczkę, a ja muszę szybko osłonić płomień, wykorzystując Jego chwilową nieuwagę…
Jedno z najsłynniejszych zdań klasyki polskiego reportażu zaprowadziło nas 19 kwietnia na żywą lekcję języka polskiego i historii.
19 kwietnia 1943 r. warszawscy Żydzi podjęli walkę zbrojną z Niemcami. Powstańcy nie mogli mieć nadziei na zwycięstwo. Kierowała nimi chęć odwetu na Niemcach i chęć wyboru śmierci. Śmierci z bronią w ręku. Powstanie kwietniowe w warszawskim getcie było największym zbrojnym zrywem Żydów podczas II wojny światowej i pierwszym w okupowanej Europie. O wydarzeniach tamtych lat opowiada utwór Hanny Krall, powieść-dokument, proza reportażowa, której bohaterami są ofiary Holocaustu oraz ci, którzy polegli w powstaniu.
W 81. rocznicę wybuchu powstania młodzież naszego liceum uczestniczyła w akcji społeczno-edukacyjnej „Żonkile” z inicjatywy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach. Na wykład połączony z projekcją filmów wybrały się klasy IIIA i IIIB. W ciszy i skupieniu młodzież wysłuchała wykładu – nie tylko dlatego, że tematem była lektura obowiązkowa, ale przede wszystkim ze względu na siłę i wrażliwość przekazu prowadzącej – p. Karoliny Huk z MBP w Gliwicach.
Spektakl „Zdążyć przed Panem Bogiem” to opowieść o Marku Edelmanie, zastępcy komendanta powstania w getcie warszawskim, który po wojnie został ordynatorem Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej w jednym z łódzkim szpitali.
Nakręcona w 1981 r. sztuka rozgrywa się w dwóch planach. W pierwszym – Edelman rozmawia z Hanną Krall na temat ówczesnego getta, opowiada o akcji likwidacji Żydów i wywożeniu ich do obozu w Treblince. W drugim planie – Edelman walczy o życie pacjenta. Film wyreżyserował Andrzej Brzozowski, rolę Edelmana odegrał Zbigniew Zapasiewicz, reporterki – Elżbieta Kępińska.
Młodzież zobaczyła również animację opartą na motywach tekstu Hanny Krall. Narracja filmu toczyła się w trzech płaszczyznach czasowych – w czasie II wojny światowej, w latach 60. XX w. i w latach 70. XX w, które obejmowały rozmowy Hanny Krall z Markiem Edelmanem. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania stawiane przez reporterkę i Edelmana stanowią oś przewodnią spajającą wątki powieści. Podobnie jak czerwona nić…
Wyszliśmy z żółtymi żonkilami przypiętymi do serc, w ciszy, zadumani…
To była piękna lekcja języka polskiego i historii.